Visszérműtét

Visszér műtétek.

Visszérműtét javasolt abban az esetben, amikor valamelyik felületes törzsvéna kitágul, a billentyűk nem zárnak jól, ennek következtében a vénás vér visszazuhan a láb felé.

Ha a fő felszíni vénában lévő billentyű ép, akkor csak a tágult mellékvénákat kell eltávolítanunk. Ha a billentyű károsodott, akkor egész hosszában el kell távolítanunk a fő felszíni vénát, valamint a tágult mellékvénákat is. Az eltávolított vénák szerepét teljes egészében átveszik a megmaradó vénák. Ha sebészeti szempontból lehetséges, akkor klinikánkon az egynapos sebészet keretében operáljuk meg a visszérbetegségét. Ezt megelőzi egy szükséges laboratóriumi, vagy belgyógyászati vizsgálat.

A visszérműtét lehet hagyományos, lézeres, rádiófrekvenciás, azaz metszés nélküli (endovénás) visszér műtét.

Hagyományos visszérműtét:
A lágyékhajlatban ejtett metszés során a mélyvénába beömlés előtt közvetlenül lekötjük a felületes visszeret annak oldalágaival, majd egy másik metszésből a térd, esetleg boka mellől egy szondát vezetünk fel a fenti metszésig, és a szonda segítségével az egész visszér főtörzs eltávolítható. Az oldalágakat külön, apró, pár milliméteres metszésből horog vagy kis, hegyes érfogó segítségével távolítjuk el.

Lézeres visszérműtét:
Térd melletti szúrásból, ultrahang ellenőrzés mellett a visszér főtörzsébe szonda kerül bevezetésre. Ezen a szondán keresztül kibocsájtott nagy energiájú fény hatására a visszér fala elhegesedik, lassan felszívódik. Ennek az eljárásnak az előnye az, hogy kisebb a fájdalom, szebb az esztétikai élmény, valamint rövidebb a gyógyulási idő.

A rádiófrekvenciás visszérműtét- kíméletes és hatékony
A visszér kezelés során a magas frekvenciájú mikrohullámú energia hőhatást fejt ki az erekre. A rádiófrekvenciás visszérműtét, visszér kezelés során az igen vékony, speciálisan szigetelt tű rezgése által kiváltott hőhatás elpusztítja a kapilláris erek falát és azok tartalmát is. A rádiófrekvenciás visszérműtét kezelt érfal összezáródik, a benne lévő vér hirtelen megalvad. A rádiófrekvenciás visszérműtét, visszér kezelés szinte fájdalommentes és olyan nehezen kezelhető testrészeken is elvégezhető, mint az arc, a térd és boka környéke. A rádiófrekvenciás visszérműtét kezelést követően nincs szükség kompressziós harisnya alkalmazására, a napozás sem jelent akadályt.

Visszérműtét előtt laborvizsgálat szükséges, mely klinikánkon szintén elvégezhető.

Dr. Palásthy Zsolt
Dr. Sipka Róbert