Neurológia

A neurológia, magyarul az ideggyógyászat a központi és perifériás (környéki) idegrendszer szerkezeti és funkcionális megbetegedéseivel foglalkozó orvosi szakma.

A leggyakoribb panaszok közé a fej- és derékfájás, illetve más fájdalomszindrómák, a szédülés, zsibbadások, gyengeségérzés, látászavarok, eszméletvesztések, az emlékezet- és gondolkodászavarok tartoznak. Jelentőségét tovább növeli, hogy az agyvérzések kezelését is az ideggyógyászok végzik. Ez a betegség a leggyakoribb oka a rokkanttá válásnak.

Érdemes neurológus szakember segítségét kérni, ha

• fejfájást, nyaki és deréktáji fájdalmakat, idegfájdalmak észlel;
  • eszméletvesztéssel járó rosszulléteket tapasztal;
  • mozgászavarokat vesz észre önmagán;
  • szédülést, egyensúlyzavart, zsibbadást, remegést és az izmok gyengülését észleli.

Amennyiben szükséges, a laboratóriumban vér, vizelet és agyvíz vizsgálatára kerül sor. EKG, röntgen, koponya és gerinc CT, MRI vizsgálat, ultrahang és izotópos vizsgálat egészítheti ki a neurológiai diagnosztikát.

Az idegrendszer betegségei együtt járhatnak más szervek megbetegedéseivel, ezért a neurológiai vizsgálatra gyakran belgyógyászati, illetve általános kivizsgálás részeként kerül sor.

Pácienseink nagy részénél előfordul, hogy a pontos diagnózis felállításához igénybe kell vennünk belgyógyász, szemész, idegsebész, reumatológus segítségét is.

Neurológus szakorvosunk a vizsgálat végeztével terápiás tanácsokkal látja el a beteget, ha szükséges módosítja a gyógyszereket, esetleg további vizsgálatokat javasol.

A betegség megállapítása után az esetek egy részében lehetőség van kórkép hatékony kezelésére és gyógyítására, máskor csupán a tünetek enyhítésére van módunk.

Vegye igénybe Ön is a Dr. MARRON klinika teljes körű neurológiai szakvizsgálatát!

Neurológusunk:
Dr. Tajti János

Neurológia
Fejfájás-ambulancia 10 000 Ft-tól

Áraink tájékoztató jellegűek, a végleges ár a beavatkozás függvényében változhat.
Jelen árlista ajánlattételnek nem minősül.