Magas vérnyomás beállítása

A magas vérnyomás szövődményei lehetnek az agy és a vesék ereinek elváltozásai, keringési elégtelenség, érelmeszesedés, koszorúér megbetegedések, szívelégtelenség, szívritmus zavarok.

Ha nem kezelik, életveszélyes szövődményei lehetnek.

Előfordul, hogy a magas vérnyomás mögött az orvos nem talál szervi megbetegedést és a tünet pusztán az elhízás és a mozgásszegény életmód következménye is lehet. Ez az esszenciális hipertónia. A gyógyulást életmódváltással érheti el a beteg.

Az életmód változtatása nagyban hozzájárulhat a vérnyomás karbantartásához, gyakran azonban ez nem elegendő. A megfelelő étrend és mozgás mellett, orvosa gyógyszeres kezelést javasolhat a vérnyomás csökkentésére. Az, hogy milyen típusú gyógyszert javasol orvosa, a betegség stádiumától és az esetlegesen fennálló egyéb megbetegedésektől is függhet.

A vérnyomás csökkentése gyógyszeresen egészen könnyű.

A magas vérnyomás kezelése célja a vérnyomás normál szinten tartása a nap 24 órájában. Bonyolultabb feladat viszont a magas vérnyomás kezelése olyan beállítása, ami biztosítja, hogy egész nap a határérték, azaz 140/90 hgmm alatt legyen a vérnyomás.

Mivel mindenki máshogy reagál a különböző gyógyszercsoportokra, a magas vérnyomás kezelését minden embernél egyénileg kell beállítani.

A magas vérnyomás kezelése.
A magas vérnyomás kezelése első lépés a pontos, szigorú diéta betartása. Együnk sok zöldséget, gyümölcsöt, kerüljük a sózott ételek fogyasztását és zsíros ételek helyett fogyasszunk sovány marhát és szárnyasokat. Magas vérnyomás esetén hagyjuk el a dohányzást és próbáljunk a felesleges kilókból leadni. Klinikánkon magasan képzett belgyógyász szakemberek segítséget nyújtanak a szív- és érrendszeri rizikófaktorok elleni küzdelemben, a helyes életmód kialakításában.

A Dr. MARRON klinikán magasan képzett szakemberekkel ellenőriztetheti és kezeltetheti rendszeresen az esetleges magas vérnyomását.

Dr. Letoha Annamária
Dr. Török István