Gyomor és vastagbél tükrözés altatásban

A gyomortükrözés napjainkban már fájdalommentesen, altatásban is elvégezhető klinikánkon.

Gyomortükrözéskor intravénás altatószer adásával rövid, de teljes altatásban is elvégezhető. Ilyenkor egy apró kanült helyeznek be az egyik alkari vénába, amelyen keresztül altatószert juttatnak a szervezetbe. Ennek hatására a beteg teljes álomba zuhan. A gyomortükrözés intravénás nyugtatószer adásával éber altatásban, „bódításban” is elvégezhető. Ilyenkor egy apró kanült helyeznek be az egyik alkari vénába, amelyen keresztül nyugtatószert juttatnak a szervezetbe. Ennek hatására a beteg felületes álomba zuhan.

A gyomortükrözésről
A gyomor eszközös vizsgálatára száloptikás eszközök alkalmazásával kerül sor. Ezeket a betegnek le kell nyelnie, ami még altatás nélkül is inkább kellemetlen, mint fájdalmas érzés. Az orvossal és szakasszisztenssel történő szoros együttműködéssel és némi önfegyelemmel azonban nem okoz túlzott megterhelést a betegek számára.

A gyomortükrözés valójában nem csak a gyomor, hanem a nyelőcső és a nyombél első harmadának megfigyelését is jelenti. Ezzel a vizsgálattal gyakorlott vizsgáló a nyelőcső, a gyomor és a nyombél elváltozásainak 85-95 %-át észlelheti, kimutathatja. A gyomortükrözés a fekély jelenlétén kívül feltárhatja az esetleges egyéb felső-emésztőszervi betegségeket is, valamint célzott szövettani mintákat lehet venni, melyek alapján kimutatható akár a gyulladás foka is.

Gyomortükrözés vizsgálatának előkészítése
Fontos, hogy a vizsgálatkor ne legyen felső légúti meghűléses betegségünk. Előző nap nyugodtan vacsorázhatunk, de éjfél után már vizet se igyunk, és semmiképpen ne dohányozzunk.

A vastagbéltükrözésről
A vastagbéltükrözés a teljes vastagbél és az esetek döntő többségében a vékonybél végső szakaszának áttekintését jelenti, melynek során lehetőség nyílik vérzésforrás, gyulladás, polypok és daganatok felfedezésére.

Vastagbéltükrözés menete
A vizsgálat során egy hajlékony kb. 170 centiméter hosszú eszközzel rendszerint a vastagbél egészét tekintjük át. A kóros elváltozásokból az eszközben levő csatornán keresztül szövetmintát tudunk venni és a vastagbélrák megelőzése érdekében a talált vastagbél polypusokat is ezen a csatornán levezetett hurokkal lehet eltávolítani. A vizsgálat rendszerint bal oldalfekvésben kezdődik, majd az esetek nagyobb részében menet közben a beteget a hátára kell fordítani, ahhoz, hogy a vastagbél egészét át tudjuk tekinteni.

Vastagbéltükrözés vizsgálatának előkészítése
Lényege a vastagbél tökéletes kitisztítása, mely különböző előkészítő szerekkel történhet. Klinikánkon elsősorban az ENDO-Star Lavage nevű előkészítő port alkalmazzuk, mely kiválóan kitisztítja a vastagbelet, izotóniás oldatként megóvja a beteget, hogy a bekövetkező hasmenésekkel a fontos ásványi anyagok egyensúlya felboruljon.

Vegye igénybe Ön is a Dr. MARRON exkluzív magánklinika belgyógyászati szolgáltatásait.