Gyermek pulmonológia

A gyermekpulmonológia (gyermek tüdőgyógyászati) és allergológia szakrendelés feladata a légúti, valamint az allergiás és immunológiai betegségek felderítése, diagnosztizálása, és gyógykezelése. Csecsemő- és gyermekpulmonológiai betegségek között az ismertebbek az asztma, az allergiás rhinitis és a conjunctivitis de gyermekpulmonológus, allergológus kezeli a gyakran társuló betegségként jelentkező egyéb allergiás betegségeket.

Klinikánk gyermek pulmonológusához az alábbi problémákkal fordulhat:

• allergia, az asztma;
  • krónikus légúti gyulladás;
  • tüdőgyulladás;
  • tbc;
  • a tüdőembólia, tüdőödéma;
  • refluxhoz kapcsolódó légúti tünetek ellátása és kezelése.

Öt év alatti gyermekeknél légúti vírusfertőzés során gyakran van asztmához hasonló tünet, mely rohamszerű köhögés, zihálás, szapora, nehezített légzés. Az ismétlődő tünetek 5-6 éves korra többnyire megszűnnek, másoknál maradnak, ők „valódi” asztmások lesznek. Az esetek egy részében a csecsemő-kisdedkori asztmás hörghurut az asztma korai megnyilvánulása.

Keresse fel tüdőgyógyászunkat, ha gyermeke nehezen lélegzik, esetleg fullad, mellkasi fájdalma van, éjszaka rendszeresen izzad.

Bizonyos gyermekkori tüdőbetegségekre korán fény derülhet, így komoly kórokat előzhetünk meg a tüdőgyógyászati szűrés segítségével. Manapság magánklinikánkat egyre többen keresik fel szénanáthára és asztmára utaló tünetekkel is. A tünetek alapos kivizsgálása után szakemberünk a panaszmentesség biztosításához a gyógyszeres kezelésen túl néhány életviteli szabály betartása is segítséget nyújt majd. Gyermek pulmonológus szakemberünk a kivizsgálás közben a gyermeke panaszával kapcsolatban szakszerű tanácsokkal fogja ellátni.

Keresse fel Ön is magasan képzett pulmonológus szakemberünket a Dr. MARRON klinikán!

Dr. Gyurkovics Zita
Dr. Gyurkovics Kálmán