Gyermek neurológia

A neurológia, más néven az ideggyógyászat az idegrendszer szervi megbetegedéseinek, károsodásainak diagnosztizálásával és gyógyításával, más megbetegedések kapcsán érintettségük megállapításával vagy azok kizárásával foglalkozik.

Neurológusunk elsőként megvizsgálja a beteg általános fizikai állapotát, kikérdezi a panaszokat. Vizsgálja a koordinációt, a reflexeket, az izomerőt, elvégzi a fájdalom ellenőrzését, a koponya és gerinc tapintásos vizsgálatát.

Gyermekneurológiai rendelésünkön 0-tól 18 éves korú gyermekek neurológiai vizsgálatát, kezelését és gondozását biztosítjuk, gyermekbarát környezetben és oly módon, hogy az a gyermek számára ne legyen rossz élmény.

Klinikánk gyermek-neurológusa az agy, a gerincvelő és az idegek működésével és betegségeivel foglalkozik.

Mielőbb fel kell keresni szakorvosunkat epilepszia gyanúval, gyakori fejfájással, serdülőkori migrénnel, mozgászavarnál, koponyacsontosodási zavaroknál.

Neurológiai problémák már csecsemőkortól jelentkezhetnek. Mivel az idegrendszeri betegségek az egész test működésére hatással vannak, ezért sokszor olyan komoly tüneteket okozhatnak, mint például az eszméletvesztés, görcsök, bénulás, érzészavarok, szédülés, súlyos fejfájás.

Súlyos tünet a gyermekkori epilepszia, melyek mozgásában, akaratlan izommegfeszülések, izomrángások, izomremegések, eszméletvesztéssel járó izomfeszüléssel, majd ritmikus izomrángással, akaratlan vizelet és/vagy székletürítéssel járó rosszullétek.

Ha a gyermek idegrendszerét fertőzések érik, ebből kialakulhat magas láz, kínzó fejfájás, hányások, tudatzavar, idegrendszeri görcsök. Ezeket a kóros tüneteket klinikánkon magasan képzett neurológus szakemberekkel ellenőriztetheti és kezeltetheti rendszeresen. A kialakulásuk megelőzéséhez fontos az időben történő, szakszerű vizsgálat.

Vegye igénybe Ön is a Dr. MARRON exkluzív magánklinika gyermek-neurológiai szakrendelését.

Dr. Bereg Edit