Gyermek diabetológia

Gyermek endokrinológus, diabetológus a gyermekek hormonális betegségeivel, cukorbetegséggel foglalkozó szakorvos.

Ha a gyermeknek acetonos a lehelete, sokat fáj a hasa, hányingere van vagy hány, akkor cukorbetegségre gyanakodhatunk. Az is gyanús lehet, ha sokat eszik, de testsúlya csökken, vagy sokat iszik.

A betegség oka a hasnyálmirigy által termelt inzulin hiánya, vagy a szervezet inzulinnal szembeni érzéketlensége (inzulinrezisztencia, relatív inzulinhiány), esetleg mindkettő. Az abszolút vagy relatív inzulinhiány következtében, mivel a sejtek inzulin hiányában nem képesek a glükóz felvételére, a vércukorszint megemelkedik, és ez okozza a betegség fő tüneteit.

A diabetológiai vizsgálat vércukormérésből, alapos kikérdezésből, testsúlymérésből, vizelet mintavételből áll. Vizeletvizsgálatból kimutatható mennyi cukor van a vizeletben, fokozott-e a cukorürítés.

Klinikánk szakorvosa segít a megfelelő diéta összeállításában, életmód tanácsokat ad, megtanítja az inzulin helyes adagolását.

Az aktuális igényeknek megfelelően általában 3-4 havonta szükséges az orvossal találkozni. A konzultáció során a gyermek diabetológus felméri a páciens aktuális állapotát, ellenőrzi a szükséges gyógyszeradagolást és a diéta követését, életmód tanácsokat ad.

Várjuk gyermekét diabetológiai szakrendelésünkre, ahol a képzett gyermek diabetológus szakorvosunk feltérképezi panaszokat, tüneteket, elvégzi a diagnosztikai vizsgálatokat. A terápiát egyénre szabottan, a betegség hátterétől, stádiumától és egyéb körülményektől függően alakítja ki. A komplex kezelés összetevői a betegtájékoztatás, a gyógyszeres kezelés, a diéta, valamint a mozgásprogram.

A cukorbetegség sajnos ma még nem gyógyítható betegség. A megfelelő kezeléssel és életmóddal az életminőséget rontó szövődmények megelőzhetőek. A Dr. MARRON klinikán magasan képzett belgyógyász szakemberekkel ellenőriztetheti és kezeltetheti rendszeresen az esetleges magas vérnyomását. Manapság az elhízás gyermek- és serdülőkorban is jelentkező rohamos terjedésével egyre több diabétesz jelentkezik.

Válassza Ön is a Dr. MARRON magánklinika gyermek diabetológiáját,
ahol magasan képzett szakemberekre bízhatja gyermekét.

Orvosunk:
Dr. Maróti Ágnes