Gyermek bőrgyógyászat

Gyermekkorban bizonyos bőrproblémák gyakrabban fordulnak elő ugyanis a csecsemők és kisgyermekek bőre érzékeny, fertőzésekre fogékony lehet. Újszülötteknél gyakran kialakulhatnak bakteriális vagy vírusos eredetű gyulladásos tünetek, például az atópiás ekcéma már születés után jelentkezhet.

Gyermek bőrgyógyászunk gyakran találkozik pelenkakiütéssel. Csecsemőknél ez a leggyakrabban előforduló bőrbetegség. A nedves bőrt érő pelenka dörzsölődése pirosodáshoz, majd felmaródáshoz vezethet. Nagyon fontos, hogy eldobható pelenkák használatával, valamint gyógykenőcsös és mosakodókrémes helyi csillapítással kezelhető a pelenkakiütés.

Akné
Az akné betegség nem csak csecsemőkorban, hanem óvodás korban is okozhat átmenetileg tüneteket és ezek serdülőkorban erőssé válhatnak. Enyhébb formákban a zárt mitesszerek dominálnak, majd apró gennyes hólyagocskák, kemény kis kiemelkedések láthatók az arc, a mellkas és a hát bőrén. Bizonyos vegyi anyagok a bőrön, vagy gyógyszerek szedése is előidézhet pattanásokat.

A serdülőkorban gyakori eset a pattanásos betegség, melyet nem lehet megakadályozni, komoly kozmetikai problémákat esetleg a gyermeknek pszichés terhelést okoznak. Ebben az esetben ajánlott felkeresni klinikánk gyermekbőrgyógyászát, mert a kialakult tüneteket, súlyosságáguktól függően csökkenteni kell, hogy a mélyebb hegeket megelőzhessük.

Gyermekkori anyajegyek
A gyermekkori anyajegyek követése gyermekbőrgyógyászatban jártas szakorvos feladata. Bőrgyógyászaink bőrre helyezhető, apró mikroszkóp segítségével minden anyajegyet egyenként megvizsgálnak. Ezeket elemzik színük, alakjuk, mintázatuk szerint. Előnyös, ha ezeket vizsgálatonként lefényképezik, hogy a következő vizsgálatnál összehasonlítható legyen.

Ha az anyajegyek száma emelkedni kezd, alakjuk, színük megváltozik, akkor érdemes klinikán szakorvosát felkeresni. z anyajegyek vizsgálata fontos, ha a családban már előfordult rosszindulatú bőrdaganat, vagy a gyermek világos bőrű, szőke hajú, kék szemű.

Vírusos szemölcsök
Közösségekben (óvodákban, iskolákban) könnyen elkapható és tovább is adható. Leggyakrabban a tenyereken és talpakon megjelenő fájdalmas bőrkeményedés, mely egy vírus okozta fertőzés. Jellegzetességük a gyors szaporodás, melynek köszönhetően a szemölcs kiterjedése és mélysége növekedhet, valamint továbbterjedhet.

Fontos hogy időben, a tünetek jelentkezésének kezdetekor szakemberhez forduljunk, mert kis kiterjedésű kezdeti elváltozások könnyen és gyorsan elmulaszthatók, de előrehaladott esetben a szemölcsök és a kezelés is kellemetlen lehet.

Válassza Ön is a Dr. MARRON magánklinika gyermek bőrgyógyászatát,
ahol magasan képzett bőrgyógyász szakemberekre bízhatja gyermekét.

Orvosunk:
Dr. Csoma Zsanett